Wie wij zijn

Even kennismaken
Ons koor werd opgericht op 22 november 1857. Momenteel, 1 januari 2024, telt ons gemengd koor 51 zingende leden. Op 25 juli 1957 werd bij gelegenheid van het 100-jarig bestaan het predicaat 'Koninklijk' toegekend aan het koor op grond van haar uitzonderlijke verdiensten voor de wereldlijke en kerkelijke gemeenschap.
De muzikale leiding is in handen van dirigent Emmanuël Pleijers. Franco Ackermans is 2e dirigent en repetitor. De vaste repetitieavond is op donderdag van 20.00 tot 22.00 uur in een gezellig en ruim lokaal van het het gemeenschapshuis 'Aen de Wan' in de Einsteinstraat 32 te Maastricht-Heer.

Activiteiten
Caeciliafeest 2015  Gezelligheid  troef tijdens ons CaeciliafeestWij zingen zowel klassiek als  moderne repertoire. We organiseren zelf diverse  concerten, concertreizen en dagtrips. Zo heeft ons koor in 2017 een 4-daagse  concertreis naar Duitsland (Dresden-Leipzig-Weimar), twee wereldlijke concerten en een kerstconcert georganiseerd. Buitenlandse reizen zijn er bijvoorbeeld gemaakt naar Berlijn, Parijs, Praag, Würzburg, Hamburg, Brugge en Koblenz en Diest. Daarnaast doen wij ook mee aan concerten van collega koren. Ook luisteren wij enkele keren per jaar en op hoogtijdagen de hoogmis op in de parochiekerk St. Petrus' Banden in Heer Maastricht.